London 2018

Hemma efter ännu ett par dagar i min favoritstad. Att jag aldig tröttnar börjar förvåna mig mer och mer. Bara i år har jag besökt London 3 gånger. Och egentligen gör jag ungefär samma saker varje gång, men det går inte att tröttna på allt som händer i London. Jag får besöka mina favoritplatser, gå på musikal och äta på Nandos och andra goda restauranger som vi inte har här hemma. 
 
Lite "kort" om mitt besök denna gång:
Jag och mamma lyfte från Skavsta i lördagsmorse, flygbussen var försenad så redan klockan 04.40 på morgonen började jag stressa upp mig, jättekul start. Men med 5 minuter tillgodo för incheckningen på flygplatsen hann vi med planet. Vi kom fram redan vid 8 på morgonen, fick tag i vårt bagage och åkte in till London. Vi bodde på samma hotell jag bodde på i somras, superbra! Vi fick vårt rum direkt och strax därefter åkte vi ut till Camden. Jag har varit i Camden 3 gånger, men aldrig varit med om så mycket folk. Men som alltid -lika roligt. På kvällen åt vi Nandos, gick in en sväng på Primark och i några andra butiker innan vi åkte hem till hotellet.
I söndags så var vädret lite halvtråkigt så då tog vi den dagen till att gå på Oxford och shoppa lite. Viket behövdes då vi hade packat för sommar, och det var rätt kallt i London. Jag köpte mig två långärmade tröjor, ett par jeans, ett par glittriga skor och 3 filmer. Vi åkte in till Piccadilly på kvällen och åt god italiensk mat på Jamie Olivers restaurang. 
Måndagen bestod av först en promenad till Harrods och sen ytterligare en promenad till Magnum glassbutiken, där man fick designa sin egna glass (som jag gjorde i Rom!). Musikal stod på schemat på kvällen men innan det blev det god mat på TGI såklart. 
Sista dagen så valde vi att åka till Notting Hill, där blev det shopping för min del. Köpte 3 tavlor till köket och 4 små tavlor till hallen. Är så nöjd med dem och kan knappt vänta tills de är på plats! På eftermiddagen tog vi tunnelbanan till Towern och promenerade längs med Tower Bridge och vattnet. Åt sen lunch vid Jamie Oliver igen, denna gång tog jag deras lasagne, vilket var urgott! Sista timmarna spenderade vi mellan Covent Garden, Leicester Square och Piccadilly Circus. 
 
Börjar undra lite när jag kommer flytta till London, om jag ska fortsätta såhär...?
Min vardag, Resor | |
#1 - - Lena:

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver. Det är så synd att det är å extremt dyrt att bo i London annars hade jag lätt flyttat dit också!

Vilken musikal var du på?

Nandos är ju så gott. Även om man har bråttom eller lite tid, att bara kunna springa in och ta en kycklingburgare är ju magiskt gott. Och om du gillar italiensk mat så kan jag absolut rekommendera Bizarro vid Paddington Station, jättemysig resturang, med trevlig personal och sjukt god pasta!

Primark är livsfarligt. Man ska bara in och titta lite och hittar alltid någonting haha :P

Svar: Jag älskar London, helt galet! 3e gången för i år, och tröttnar som sagt inte... Åh Book of Mormon var jag på, har också sett den 3 gånger haha! En gång i Sverige, och 2 gånger i London nu. Musikaler är något av ett stort intresse för mig, varje gång jag är i London försöker jag gå på en musikal. Har du sett Book of Mormon??
Nandos är det bästa som finns i London. Kan äta där så många gånger, och nu funderar jag på att köpa med mig deras sås hem nästa gång jag åker med incheckat bagage. Åh men tusen tack för tipset! Ska helt klart skriva upp det!
Therese Johansson

#2 - - Lena:

Jag såg Book of Mormon här hemma 6 ggr men inte i London då det alltid bara är de extremt dyra biljetterna kvar. Åker dit i helgen igen och ska försöka se Aladdin med min bästa kompis då hon älskar Matthew Croke. Så jag hoppas att det ska bli bra :)

Haha yes Nandossås i hela resväskan! Perfekt!

Svar: 6 ggr wow! ja jo det är ju sjukt dyra biljetter tyvärr...
aladdin har jag inte sett, men skulle mer än gärna vilja se den! hoppas kunna göra det nästa gång jag åker till London :)
Therese Johansson

Upp