Söndag 26 augusti

Efter ca 3 veckors byggande av en helt ny butik så var det i fredags dags att öppna Dollarstore i Norrköping. Den här byggtiden har varit så lärorik, långa och tuffa dagar, men vi har haft världens bästa team hos oss. De har lärt oss allt de kunnat och har hjälpt oss att bygga den finaste Dollarbutiken. 
 
Så i fredags den 24e augusti var det dags för öppningsfest. Vi i personalen var där redan klockan 7 på morgonen. Vi har fått hjälp av massor av dollarpersonal från olika delar av Sverige även under den här öppningshelgen vilket har behövts. Så vi träffades allihopa på morgonen, fyllde upp det sista, städade det sista, fick lära oss kassan 2 timmar innan öppning. Minuterna innan öppning tror jag aldrig jag kommer glömma. Vi samlades allhop inklusive VD, och 2 av våra distriktschefer i entrén. "Ge mig ett... D.O.L.L.A.R.S.T.O.R.E, vad blir det?? Dollarstore! Vad blir det? Dollarstore! Jag hör er inte, DOLLARSTORE!!" Bästa taggpeppen någonsin. Sen så var det bara att sikta mot rekord och ända in i kaklet. 15 timmarspass blev det i fredags, det kändes i både kroppen och i huvudet när vi gick hem klockan 22, bara att sen veta att vi skulle börja 7 igår var tufft. Men vilka dagar, herregud, igår blev det jobb mellan 7-19. Nu är jag dock ledig en dag, och den är välbehövlig. Jag har dock haft världens bästa jobbhelg, så roligt som vi haft det, så mycket folk vi träffat, vi har inte alls hunnit ens kolla på klockan.
Men nu ska jag inte göra mycket denna dag kan jag säga. För imorgon är det jobb som väntas igen.
Min vardag | |
Upp