Söndag 9 december

Nu är det 2 år sen jag besökte Nya Zeeland, som jag saknar det landet, kulturen och människorna. Men en dag kommer jag komma tillbaka dit, även om det inte blir inom den närmsta framtiden.

Jul 2018 slår jag på stort i alla fall! Lägenheten är nästinill helpyntad av nya juldekorationer, tomtar, nötknäckare, ljuslyktor i massvis och ljusslingor pyntar just nu min lägenhet. Det jag egentligen har kvar är att pynta själva julgranen och blommor, men mitt julgranspynt har inte hunnit komma än. Beställde massor från Newport 2 veckor sen, så nu hoppas jag verkligen att det är på väg. 
 
Den här helgen har varit mer än bra! Jag och mamma åkte ner på stan i fredags för att kolla runt lite, köpte lite fler julklappar och lunchade på Paus. När jag kom hem så bakade jag fransk nougat, och det blev urgott! Pappa och Alice kom förbi en snabbis och åt pizza och kollade julkalendern tillsammans. Vid 18.30 kom Ellen, och vi lagade tacos (jag åt inte pizza) och spenderade sen kvällen med film. Grinchen och den nya djungelbokenfilmen -Mowgli blev det.
Igår så åkte jag och Ellen ner på julmarknaden i knäppingsborg. Dock vet jag inte om jag kan kalla det julmarknad, så liten som den var. Men vi tog en fika efter ett par minuters tittande på marknaden och de närliggande butikerna så det var mysigt! På kvällen åkte jag och hämtade Alice och vi myste med gamla julkalendrar på tv. Kunde inte blivit en bättre kväll!
 
Idag åker vi till mormor. Ska bli så kul att ses igen, då det var ett bra tag sen!
Min vardag | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Vad mysigt med julmarknad! Lite synd att de var så liten, dock ..

Upp