Söndag 15 juli

Vi är redan halvvägs in i juli, och den här sommaren har än så länge varit guld. Senaste veckorna sen jag kom hem från vår resa så har det hänt en del grejer. Började med att jobba 2 veckor, och den här veckan har jag haft semester. Eftermiddagarna och kvällarna efter jobbet har jag spenderat tillsammans med familj och vänner. Det har blivit många härliga promenader, lite för mycket glass och mysiga grillkvällar. 
 
Jag och Louise gick och såg Den blomstertid nu kommer, på bio för ett par veckor sen. Jag har blandade åsikter om filmen, men en häftig svensk film, som kändes lite hollywoodaktig. Helen och jag träffades en fredagskväll och åt god mat på Burger and Bangers, åt glass nere vid strömmen och tog en kvällspromenad vid Åbackarna. I tisdags så åkte jag, mamma och Alice till Stockholm över dagen, vi gjorde inte så mycket men det blev hur mysigt som helst! Första doppet för i år blev faktiskt i torsdags med Ellen, vi åkte till Varamon och tog med lite matsäck och spenderade ett par timmar där, lite för kallt i vattnet, men det blev 2 dopp i alla fall! I fredags så åkte vi ut till Sörsjön och tog ett kvällsdopp, och där var det hur skönt som helst, helt ljummet i vattnet! 

Och igår (lördag) var det dags igen! Jag och familjen åkte upp till Stockholm, vi åt lunch tillsammans på Wokhouse innan jag och Alice åkte ut till Mall of Scandinavia och spenderade några timmar där, innan gaterna för Ed Sheerans konsert på Friends Arena skulle öppna. Även om det bara var 1 månad sen jag såg honom, så var det samma känsla igen, lyckorus till 100% när han väl kliver ut på scenen ❤
 

Jag och mamma har bokat resa till London. Den 11e augusti så åker jag tillbaka till min favoritstad, 3e gången för i år, och det gör mig ingenting, ska bli så otroligt roligt att återvända.
Nu till en nyhet. För ett par veckor sen så var jag på jobbintervju. Det visade sig att intervjun gick bättre än förväntat och jag blev erbjuden jobbet. Så den 1e augusti så kommer jag börja på Dollarstore i Norrköping. Väldigt blandade känslor, mestadels för att lämna alla mina fantastiska jobbarkompisar på Biltema, men jag tror jag behöver göra detta, jag hoppas och tror det kommer bli bra.
Min vardag | |
Upp