Lördag 2 juni

 Den här veckan har varit helt fantastiskt. Jag började måndagen med att träffa Ellen och Louise för lite glass nere vid strömmen. Vädret är ju galet underbart, och har varit det i flera veckor nu. Kanske snart dags för årets första dopp...? Efter glassen så gick vi faktiskt till Cnema för att se filmen den norska filmen Utøya, som handlar om terrorattacken på ön Utøya som skedde 2011. Jag mådde riktigt dåligt efter filmen, men en sån viktig och fin film. Jag rekommenderar verkligen alla att se den, hemsk men så bra.

I onsdags så träffades jag och Helen för att lösa ett pussel på Escape House, så roligt och vi klarades oss faktiskt ut, med en marginal på 26 sekunder, haha! Men som sagt, så kul! Jag åkte sen hem till familjen på kvällen och åt jordgubbar och såg på Grey's Anatomy. Passade även på att packa inför torsdagen.
 
Jag och Louise åkte nämligen till Stockholm i torsdags. Vi hade världens bästa dag, vi kom fram vid lunch. Var tror ni att vi började gå till...? Hehe, Mr Cake såklart. Denna gång provade jag deras nya Cookie Dough Sandwich, och blev serverad av Roy Fares själv! Lika gott som vanligt såklart. Vi satt där ett par timmar faktiskt och bara pratade och hade det hur mysigt som helst. På eftermiddagen åt vi lite Pinchos och så tog vi till sist pendeln till Globen vid 19 för att se Game of Thrones Live Concert Experience. Om jag ska vara ärlig så var vi inte så taggade, men så fort vi kom dit och insåg hur stort det faktiskt var, så ändrade vi vår åsikt rätt snabbt kan jag säga. Det var så mäktigt! Den riktiga orkestern och dirigenten som faktiskt skriver musiken till serien, tillsammans med storbildsskärm och effekter gjorde denna konsert till en av mina mest minnesvärda konserter! Eftersom vi var så uppspelta och inte ett dugg trötta efter konserten, så valde vi att ta en kvällspromenad i Stockholm, hur underbart var inte det? 
 
Jag sov tyvärr rätt dåligt natten mellan torsdagen-fredagen, men vi gjorde det bästa av dag 2 i Stockholm. Vi åkte ut till Mall of Scandinavia, fönstershoppade och åt lite, innan vi faktiskt gav upp och åkte tillbaka till city igen. 2 helt galet bra dagar!! 


Nu är det inte alls långt kvar tills den 11 juni, då jag och Ellen börjar vår resa till Rom, och sen vidare till London och Ed Sheeran. Den här sommaren ❣
Min vardag | |
#1 - - emma:

det ser härligt ut !

Upp